RC Review: Christiane F. - můj druhý život, je působivá autobiografie jedné feťačky

2 Comments

Název: Christiane F. - můj druhý život
Autoři: Christiane F., Sonja Vukovic
Počet stran: 296
Nakladatelství: Oldag
Vazba: Pevná s přebalem

Christiana F. spojila síly se Sonjou Vuckovic a dali dohromady silnou autobiografii Christiany F. silný podmanivý příběh vyprávějící o tom, co autorka prožila. Ta kniha mě dostala. Uvědomila jsem si díky ní spoustu věcí. Vždycky jsem věděla, že drogy jsou špatné a fet je něco, co nikdy nepochopím. Kniha mě naprosto pohltila. Přímo jsem hltala slova, představovala si dny kdy Christiana trávila kouřením hašišem na pláži v Řecku a přemítala o jejích slovech.

Tato působivá autografie je neuvěřitelně záživná. Něco Vám přinese. Jakýsi střípek z života ženy, která si neprosila o to být slavná. Přináším Vám do života svůj ostrý jazyk, nevymáchanou hubu a spoustu škodobilého sarkasmu, který přímo čiší ze stránek. Četla jsem to celé jedním dechem. S otevřenými ústy a mnohdy i staženým žaludkem. Nedokázala jsem při tom pozřít ani nachystanou svačinu, kterou normálně ke knize uždibuji. Ta kniha mě do sebe vsákla.

Uprostřed knihy nalezne i čtenář fotografie. Jsou to snímky z různých fázích Christianiniho života. Úlomky z filmu, šťastné i nepřítomné sfetované tváře. Vyhlížejí na Vás ponuře, děsivě i mile. K těmto několika fotografiím jsem se často vracela v průběhu knihy.

A přesto všechno co jsem přečetla byla pro mě kniha trochu moc nereálná. Protože, já jsem si nikdy tím či ona neprošla. Nechci a nikdy neokusím něco co se bude podobat její minulosti, už jen z knihy mi leze mráz po zádech. A taky se usměju když si na ní vzpomenu. Christiana F. našla i mezi životem v drogách a závislosti jakési slunce. Nikdy neztrácela úplně jistou půdu pod nohama a nenechala se ovlivnit názory jiných. Vždy když do toho znovu vspadla, mohla za to ona sama a ne nikdo jiný. Vždy našla jakési to světlo. A za svůj život považuje to nejlepší co udělala – své dítě Phillipa.

Otáčím zamyšleně stránkami knihy a přemýšlím. Tato kniha nelze jen tak ohodnotit. Člověku se líbí, nelíbí, je znechucený, cítí sympatii, usmívá se a mračí. Je to jedna dlouhá spletitá autobiografie a tak to má být. Kniha, která utkví v paměti a nebo ne. Záleží na Vás a na postoji k této knize. Jak ji přijmete, jak se k ní postavíte a co si zní odnesete.

Tímto velice děkuji za poskytnutí recenzního výtisku Knihcentrum.cz, jejíchž spolupráce si velice vážím. Knihu můžete zakoupit zde.
Nově spolupracuji s:

You may also like